Van Bali naar Dubai

28 mei 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

28-05-2019

Zo vandaag laten we Indonesië achter ons en vliegen we richting Dubai. De vlucht duurde 9 uur, en verliep eigenlijk voor ons gevoel wel vlot. We konden op zich lekker slapen, ik heb wat langer geslapen dan Suus maar we waren er alle twee wel tevreden mee. Op Dubai aangekomen wilde we een taxi nemen naar het hotel. Buiten werden we opgewacht en zagen we heel veel taxi’s staan. Er werd ons gevraagd of we met de taxi wilde, waarop wij antwoorden met ja. Al snel bleek dat we tegen de verkeerde taxi ja hadden gezegd omdat de beste man een limousine chauffeurs outfit aan had. Verder op de dag kwamen we er ook achter dat deze taxi ook aardig duur was.

Bij ons hotel aangekomen(07:00) hebben we ingecheckt omdat we zo vroeg waren moesten we wat extra betalen zodat we gelijk de kamer in konden. Dit wilde we graag om even verder bij te slapen. Toen we op de kamer kwamen bleken de gordijnen niet helemaal dicht te kunnen waardoor er altijd en straal licht naar binnen scheen. Normaal vinden wij dit soort dingen altijd wel prima, maar omdat dit een 5 sterren hotel is, en we redelijk wat betaald hebben voor de kamer toch maar even vragen of het gerepareerd kon worden. Ze stuurde meteen iemand er naar toe en toen bleek dat ze het zo een twee drie niet voor elkaar konden krijgen, hebben ze ons verhuisd naar een andere kamer. Deze ligt wat hoger in het hotel en is toch ook een stuk groter. Wij snel even slapen en toen we wakker werden konden we toch de verleiding van het bad niet weerstaan en zijn we nog eventjes in bad geweest.

Het eerste waar we heen zijn gegaan was de Dubai shopping mall. Dit is de grootste shopping mall ter wereld, dus daar konden we ons wel eventjes vermaken. Nou we zijn hem geloof ik wel 3keer afgelopen omdat we niet echt een doel hadden dus we hebben hem goed bekeken. Er is midden in de mall ook een enorm aquarium gebouwd, een mooie waterval en een ijsbaan waar je kan schaatsen. Gelukkig konden op de afgesloten foodcourt gewoon eten en drinken. I.v.m. de ramadan wordt het afgeschermd. We zijn ook nog eventjes naar buiten gelopen (42 graden Celsius) om naar de Burj Khalifah te kijken. Dit is het hoogste gebouw ter wereld en ik denk dat ik morgen probeer om naar boven te gaan. Dit zal dan verdieping 124 & 125 worden.

Volgende stop was de Souk Madinat Jumeirah shopping mall. Deze ligt vlak naast de Burj al Arab. Dit is het het meeste luxe hotel ter wereld. Heeft zichzelf een 7* titel toegekend. De shopping mall is trouwens gebouwd in de oude style van Dubai. Hier verkochten ze voornamelijk souvenirs en typische Dubai producten. Was leuk om door heen te lopen.

Laatste stop was de Emirates shopping mall, deze vonden we eigenlijk het mooiste van allemaal en deze heeft er een indoor skihal aan vast zitten. Ik vond het een beetje raar om er bij te staan en wetend dat het buiten 42graden is. Was wel leuk om te zien. We zijn hier op de foodcourt ‘s avonds wat gaan eten en vonden het ook redelijk druk worden. Al snel bleek dat het buiten donker was en is iedereen wat gaan eten. We besloten om met de metro naar het hotel te gaan.

Morgen willen we naar de fontein kijken naast de Burj Khalifah, ik wil dan naar boven en we willen een leuke drukke boulevard opzoeken waar iedereen met zijn auto schijnt te pronken. Ik kijk zo wie zo mijn ogen uit wat hier voor auto’s rijden. We moeten wel wennen aan de mensen hier, waar iedereen in Bali heel vrolijk en vriendelijk was, zijn ze hier toch wat nors en stil.

Wij gaan nu weer verder bij slapen.

Tot morgen.

1. Pierre:
    28 mei 2019
    Have fun de laatste dag in Dubai en een goeie reis terug naar ons kleine 🇳🇱 kikker landje... 😘
  2. Daisy Jansen:
    28 mei 2019
    Pfoe dat zijn aardige temperatuurtjes daar in Dubai. Niet nog een Après-ski naar gevonden daar?! 😋 Nou veel plezier morgen nog en we zien jullie snel!
  3. Mitzi:
    28 mei 2019
    Dat vrijstaande bad ziet er inderdaad niet verkeerd uit!! De Bali foto’s vond ik echt mooi. Ben benieuwd wat Dubai nog meer brengt! Volgens mij ook erg indrukwekkend. veel plezier nog de laatste daagjes!! XX Tim & Mitz
  4. Tineke:
    29 mei 2019
    Zou voor mij niks zijn die warmte😂😎. Zeker heel apart om zo'n acquarium te zien in een shopping mall. Geniet van de laatste uurtjes en goede reis terug.🌞😘🛫
  5. Hanny:
    29 mei 2019
    Jee wat een vakantie bofkontjes😍 Ga je nog een baantje trekken op de skibaan?
    Veilige reis terug💋