Dag van vertrek!

3 mei 2019 - Jakarta, Indonesië

Dag van Vertrek…

2 mei 2019

Zo eindelijk gaat de reis beginnen waar we zolang naar uit hebben gekeken. In de ochtend nog snel naar de ABN Amro om de passen op wereld dekking te zetten, en daarna werden we naar Schiphol gebracht door Janneke en Joep. Na het inchecken dacht Niels nog genoeg tijd te hebben om op zijn gemak een broodje te gaan eten, nog wat winkeltjes af gaan om vervolgens in de buurt van de gate een enorm glas bier te bestellen en een wit wijntje. Suus had in de tussen al een aantal keer gevraagd hoe laat mogen we nou aan boord, en Niels Brulde elke keer terug half 4!!! Tot Niels in eens een twijfelende blik op zette, zijn boardingpas pakte en zei dat de gate al geopend was en we bijna het vliegtuig gingen missen. Niels had nar de tijd van de nacht vlucht vanaf Dubai gekeken in plaats van de vlucht vanuit Amsterdam. Snel ons drinken achter over gekiept en naar het vliegtuig gegaan.

Beide vluchten gingen prima, eten was lekker aan boord en we hebben veel films gekeken. Op het eind van de laatste vlucht raakte we nog in gesprek met de vrouw naast Suus. Ze gaf ons wat ipt over Java en Bali. Ze heeft zelf een zus in Nederland wonen en haar baas komt ook uit Nederland. Ze was er zelf al een aantal geweest, onder andere in Deventer, Breda en Nijmegen. Dus dat was wel leuk praten met der.

Eenmaal in Jakarta aangekomen belanden we ons weer in de chaos van de drukke steden in Azië. Een stad waar 10 miljoen mensen wonen moet je natuurlijk niet verwachten dat het verkeer geweldig geregeld is. Dus een taxi rit wat in Nederland een half uurtje zou duren duurde hier dik 2 uur!! Letterlijk iedereen doet maar wat. Midden op verdrijvingsvlakken stil gaan staan, gewoon naar rechts opschuiven zonder te kijken( ze rijden hier links)  af en toe hoor je een toeter dan weet je chauffeur dat die niet verder op moet schuiven want dan raakt die een ander. Je hoort ook vaak sirenes van een politie motor, die dan mensen van de overheid doet begeleiden zodat ze dwars door de files kunnen rijden. Ja want files kennen ze hier wel hoor! Het lijkt wel of iedereen met de auto gaat en ze overal maar 3 baan wegen hebben.

Maar goed eenmaal aangekomen bij ons hotel werden we toch wel blij, het hotel ziet er mooi uit. We zitten midden in een levendige wijk dus zijn voor het avond eten even een rondje gaan lopen. Ook hier blijkt dat dit een drukke chaotische stad is. We zijn uit eindelijk ‘’Beer House” gaan zitten om een drankje te doen een hapje eten naar binnen te schuiven.

Al met al viel de reis niet heel erg tegen al was het wel een lange zit zo alles bij elkaar!

Wij gaan lekker slapen morgen horen jullie meer van ons!

1. Pierre:
    3 mei 2019
    Een leuk eerste verslag... kijk uit naar het volgende... voor nu slaap lekker 💤💤
  2. Corne:
    3 mei 2019
    Een goeie reis gehad dus..! Joep mist jullie nog steeds wel een beetje..😉 Slaap lkkr en een fijne vakantie..!
  3. Charon:
    3 mei 2019
    Gelukkig dat jullie een goeie reis hebben gehad! Slaap lekker en tot het volgende verhaal:) Have fun!
  4. Janneke:
    Gezellig weer hoor, zo’n reisverslag! Slaap lekker! 😘
  5. Ping:
    3 mei 2019
    Wat herkenbaar in jarkarta.. Ben benieuwd naar de volgende verhalen slaap lekker
  6. Hanny:
    4 mei 2019
    Leuk verslag😂 vooral dat jullie bijna het vliegtuig misten🙄 Geniet ervan. Kreeg je nu apple crumble in het vliegtuig????