Halve dag Nusa Penida & reis naar Canggu

18 mei 2019 - Canggu, Indonesië

Zoals gewoonlijk (onderhand) weer op tijd wakker geworden, we moesten om 10 uur uitchecken maar we vonden het zonde om gelijk van het eiland te vertrekken. Dus hadden we na het ontbijt onze spullen in gepakt en deze bij de receptie afgegeven. We zijn ondanks m'n pijnlijke scooter-kont weer gaan toeren. Aan de andere kant van het eiland kon je een eind de jungle in waar dan een verborgen strand was te vinden; Tebling beach. Na ongeveer een half uur rijden over wegen (niet te doen) kwamen we aan bij de afslag richting Tebling beach. We zagen daar een aantal locals zitten en wij vroegen de weg. Met z'n alle wezen ze naar beneden, dus wij met volle moed die kant op gereden. Nouuuuu dachten we de ergste wegen wel gehad te hebben maar dit was niet normaal. Het was een pad van ongeveer 30 cm breed met beton platen. Alleen waren die beton platen in allerlei stukjes gebroken dus super hobbelig. Daar kwam nog eens bij dat het super steil naar beneden was en dan kers op de taart dat de weg uit allerlei haarspeld bochten bestond. Ik moest dus achterop helemaal naar achter hangen en met mn volle kracht benen en armen tegengewicht bieden om Niels niet van de scooter de duwen. Achteraf bleek dat die locals daar zaten om als chauffeur je naar beneden te brengen omdat zij dit gewent. Onze hoteleigenaar was ook aardig verbaasd toen hij hoorde dat wij er zelf heen zijn gereden. Oopsie.

Eenmaal aangekomen met de scooter zaten we indd midden in de jungle. Weer zagen we een trap naar beneden alleen dit keer van beton en gewoon nette treden, goed te doen dus. Kwamen aan bij een de stemen kliff, waar super veel van die stil levens stonden die mensen hadden gemaakt. Was heel uniek om te zien met de ruige zee op de achtergrond. Ik moest er natuurlijk ook 1 maken :D! (zie foto's) Verderop was het verborgen strand met leuke schommels waar uiteraard Niels z'n instagram fotoalbum mee hebben uitgebreid!! Prachtige plek weer en ik kan toch wel zeggen de weg erheen was het wel waard. Maar toen moesten we nog terug. Het vervelende dat de weg zo steil was dat de scooter het niet redde om ons samen naar boven te krijgen, (niet zo heel gek met al t lekkere eten hier). Dus ik moest sommige stukken lopen en Niels kon met de scooter, aghh kan k een ijsje extra nemen :D!!

Daarna had ik het helemaal gehad met de wegen, hobbels en m'n kont kon niet meer. We zijn ergens gaan lunchen en daarna naar ons hotel gegaan om nog bij het zwembad te gaan liggen. Onze boot vertrok om 16:30 uur Bali terug. Na half uurtje varen en uurtje met de taxi zijn we aangekomen in Canggu. Erg leuke slaapplek en stadje zag er ook leuk uit. Maar dat gaan we morgen verder bekijken.

Liefs xxx

1. Corne:
    18 mei 2019
    Kijk dat stil leven is mooi voor een canvas in de tuin..! Leuke slaapplek hebben jullie ook😉 lkkr douchen en poepen met je voeten in het grind..😂 veel plezier morgen aan het strand.. en spreek jullie snel weer..
  2. Charon:
    18 mei 2019
    Mooie foto's weer hoor! Was leuk jullie even gesproken te hebben :D Chillse de komende dagen! Xx
  3. Tineke:
    18 mei 2019
    Leuk Niels jeugd sentiment op de schommel en ook mooi steentjes gestapeld paste goed bij de rest. Fijne dag weer voor morgen. 😍😎🌞
  4. Mitzi:
    19 mei 2019
    Ziet er weer prachtig uit! Zo groen daar. Nog heeeel veel plezier!! Groetjes van ons 😘