Jakarta

4 mei 2019 - Jakarta, Indonesië

04-05-2019

Vanochtend in het hotel ontbijten, iets minder dan we in een luxe hotel gewent zijn maar we mogen niet klagen. Vervolgens een plan voor de dag gemaakt. Omdat er veel Nederlandse geschiedenis is hier in Jakarta hadden we besloten om dat deel om te zoeken. Eenmaal met de taxi aangekomen herkennen we inderdaad de nederlandse stijl in de gebouwen. We lopen een groot soort plein op en er komen van alle kanten kinderen/tieners aangestormd die een interview met ons willen doen. We kunnen niet eens om ons heen kijken en het volgende groepje staat alweer klaar. Ook worden er foto's van ons gemaakt en ze vragen of ze met ons op de foto mogen (en dan zijn we niet eens blond). Heel raar idee en we vluchten een museum binnen. Het eerste museum was een soort poppen museum. Veel verschillende soorten poppen en maskers waren hier tentoongesteld. Je ziet overigens door heel de stad ook van die poppen lopen. Het tweede museum waar we in gingen was het oude stadhuis van Batavia (zo heette Jakarta hiervoor) Hier zien we wat Nederland heeft betekent in de geschiedenis van Indonesie. Dit merk je trouwens ook nog sterk bij de bevolking. We hebben al een aantal mensen gesproken waarvan er familie in Nederland woont. We kregen zelfs 1 keer een foto te zien of we de beste man herkende haha. Hij dacht vast dat er maar 20 mensen in Nederland wonen.

Eenmaal weer buiten het museum zijn we stuk gaan rond lopen en onze ogen uit gekeken. Oversteken gaat haast niet je moet gewoon door rijdende auto's heen lopen heel eng en bizar. De uitlaatgassen, hitte en het verkeer liet ons naar een shoppingmall vluchten. Daar konden we weer heerlijk op tempratuur komen en een lekker hapje eten. Buiten was een dancebattle waar we een tijdje naar hebben gekeken. (omg hoe doen ze het in die hitte).

Morgen vertrekken we vroeg naar Bandung moet ongeveer een treinreis van 3,5 uur zijn dus valt mee, we kunnen eigenlijk niet wachten om deze bizarre stad te verlaten!!

1. Pierre:
    4 mei 2019
    Weer een leuk verslag om te lezen en mooie foto’s... Slaap lekker zo... en een goede 🚃 reis morgen naar Bandung 😘
  2. Corne:
    Haha stelletje kaaskoppen..😂
  3. Hanny:
    4 mei 2019
    Nou nou heb je ook handtekeningen uitgedeeld? Veel pkezier in Bandung
  4. Tineke:
    4 mei 2019
    Zeker leuk om een reisverslag te lezen van een beroemd stel. Ik heb de link ook gekregen zodat ik ook een beetje kan mee kijken. Goede reis morgen.
  5. Leon:
    4 mei 2019
    Zou grappig zijn als iemand een foto laat zien of je diegene herkent en dan staan Ingrid en ik erop hahah je zou raar staan te kijken..
  6. Niels:
    5 mei 2019
    Leuke reacties allemaal! Vandaag geen blog, we doen die samen met morgen! Morgen druk programma dus dan een hoop te vertellen! We vinden de reacties van jullie in ieder geval erg leuk!!