Laatste dag van de reis en 9 jaar verkering

29 mei 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

29-05-2019

De allerlaatste dag van onze reis is begonnen met een uitgebreid ontbijt bij het hotel. Wafels, gebakken eieren zelfs gouda kaas konden we kiezen. Na het ontbijt gingen we naar het zwembad om nog eventjes af te koelen. Daarna zijn we naar de Burj Khalifa gegaan, we hebben nog even een bakje koffie gedronken samen en ben ik naar boven gegaan. De lift doet er 77 seconden over om boven te komen en gaat 9 meter per seconde. je moest dus onderweg ook een aantal keer je oren klaren. Eenmaal boven aangekomen, had je wel echt mooi uitzicht. Het was moeilijk om dit vast te leggen maar alle kanten waar je op keek kon je onwijs ver kijken. Ik kon de wereld elanden die ze nog aan het bouwen zijn zien liggen, the palm zag je in de verte liggen het was echt heel tof om daar rond te lopen en je ogen de kost te geven. Ik ben met de trap ook een verdieping gezakt hier had je een platform waar je buiten kon kijken. Na wat rond gelopen te hebben en foto´s gemaakt ben ik weer naar beneden gegaan. In de Dubai mall zou nog een Ferrari winkel zitten waar in de winkel ook een Ferrari of een Formule 1 auto zou staan. Nou dat wilde ik wel een zien dus zijn we heel de mall doorgelopen. Eenmaal bij die winkel aangekomen passen er net de 4 banden van die formule 1 auto erin, maar zeker geen hele auto, die stond er dus ook niet.

Hierna zijn we richting Marina Bay gegaan met de metro. Suus en ik stappen in en zag dat het aan de rechter kant wel lekker rustig was. Al snel zat er een man naar mij te seinen en wees mij op een sticker die aan de muur hing. Dat was dus een wagon alleen voor vrouwen. Hoe achterlijk kan je het verzinnen(iets met emancipatie?), dus ik ben maar netjes achter de lijn gaan staan. Bij de rest van de mannen. Eenmaal aangekomen op de Marina Bay boulevard, bleek het al snel niet wat ik er van verwacht had. Niet zo veel restaurantjes en barretjes en al helemaal geen snelle auto’s. We hebben er een flink rondje gelopen en kon ergens nog snel een glimp opvangen van een Ferrari maar dat was het dan ook wel. Toen besloten we maar om terug te gaan naar de Burj Khalifa omdat daar de fontein show in de avond heel tof zou zijn.

Met de metro richting de Burj Khalifa met dit keer gelukkig een gewone wagon. Vanaf de metro is de mall nog een stukje lopen dus toen we er waren en het ondertussen al donker was geworden wilde we eerst wat gaan eten. Na het eten was het dan eindelijk tijd voor de fontein show. Deze heeft bij elkaar wel 2,5 minuut geduurd dus het was moeilijk om je van begin tot eind er op te concentreren. Dus ik heb na 10 seconden naar de Burj Khalifa zitten kijken waar met verlichting reclame op werd geprojecteerd en heb de laatste 20 seconde van de fontein show nog meegepikt. Hierna zijn we lekker naar het htel gegaan om nog een drankje te doen.

Boven op ons hotel zit een rooftopbar waar we een drankje hebben besteld om te proosten op ons 9 jarige jubileum. 9 jaar waar een hoop in is gebeurd, leuke dingen en minder leuke dingen. We hebben samen veel gelachen af en toe gehuild maar na 9 jaar nog net zo gelukkig samen. We hebben samen ook veel gereisd, en deze was me er ook weer eentje hoor! Het was de laatste dag, morgen vliegen we weer terug naar Nederland. Waar we weer verder gaan genieten van elkaar! We hebben een mooie reis gemaakt, heel veel mogen zien, en lekker kunnen genieten. We komen thuis met mooie verhalen en dit was dan ook onze laatste blog. We vonden alles reacties weer super leuk om te lezen!

Dikke kus van ons!

1. Corne:
    29 mei 2019
    Gefeliciteerd..!😘 slaap lekker en goeie reis terug morgen!!
  2. Tineke:
    29 mei 2019
    Bedankt voor jullie reisverslag heb ervan genoten. Wat een mooie foto's van dat verlichte gebouw. Gefeliciteerd 🎉🎉🍷🍺 met jullie 9 jarig jubilee. Goede en veilige reis terug. 😘😘🛫
  3. Janneke:
    29 mei 2019
    Lieve Niels en Suus, gefeliciteerd met jullie 9 jaar samen zijn!! Wij hebben ook van deze reis verslagen weer erg genoten. Azië is ver weg maar door de verhalen ook weer dichtbij! Goede reis morgen, dikke kus ! JaPi
  4. Oma en opa:
    29 mei 2019
    goede reis. we zullen blij zijn dat jullie weer gezond bij ons terug zijn. We hebben genoten van jullie verhalen, dat was tof.
    veel liefs
  5. Charon:
    29 mei 2019
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen! Gefeliciteerd met jullie 9-jarig jubileum!🎉 Goeie reis terug morgen! Xx