geen WiFi, snelle samenvatting Canggu II

23 mei 2019 - Canggu, Indonesië

Niels en ik hadden besloten dat we niet zo heel veel zin hadden nog ver te reizen en onze laatste week lekker relax door te brengen met strand lekker, uit eten, spelletjes en rond scheuren op de scooter. canggu was ons erg bevallen dus hebben we in een ander hotel nog 2 nachten bij geboekt. Het zou maar 12 Min lopen zijn dus we dachten we kunnen wel wat beweging gebruiken na de luie stranddagen. Wij met volle moed  backpack op de rug en een rugzak op de buik een heel stuk verkeerd gelopen, wegen hier zijn niet bepaald goed aangegeven maar gelukkig hebben we Google maps. Eenmaal badend in het zweet aangekomen bij het hotel komen we er achter dat we totaal geen WiFi hebben. Gelijk de rede waarom we een aantal dagen geen blog hebben geschreven. Niet dat jullie veel gemist hebben behalve dat we een aantal tinten bruiner zijn. :D

Het gedeelte waar we nu zitten in canggu is iets minder ontwikkeld en je ziet dat ze hier flink aan het bouwen zijn. Wel wat jammer maar we zijn de gezellige stuken gaan opzoeken met de taxi. Gisteravond zijn we naar Old man’s geweest. We kwamen er rond een uur of 5 aan en het was een groot plein met allemaal lage banken en picknick tafels, het was happy hour dus hebben onze drankjes gehaald en nog een plekje bemachtigd op een van de banken. De wc was trouwens een hout hutje, met een old school gat er in, waardoor je dus als het ware op het strand deed plassen en je dus door moest trekken met letterlijk een schep zand! Toen we op 1 van die bankjes zaten hebben we Daar Steve ontmoet. Steve is een van de vele zwerfhonden die tussen de mensen loopt in de hoop wat eten te ontvangen. Steve werd weg gestuurd door een ober over onze bank heen. De jongen die naast ons zat riep iets van nee laat hem maar en Steve liet zich gelijk neer vallen in een diepe slaap. Zo van ik kan eindelijk veilig slapen. Die overgave was erg bijzonder en zo hebben we we de hele avond met Steve gezeten en de obers van hem weg gehouden zodat hij eindelijk is lekker kan slapen.

Heel even overwogen om hem mee naar Nederland te nemen maar dit was al zeker na een aantal drankjes. Na een gezellige avondje samen en met een jongen uit Engeland en vrouw uit Canada gesproken te hebben (een hond die tegen je aan slaapt geeft je wel aanspraak) zijn we terug gegaan naar ons hotel. Waar we in zij gestapt in bluebird taxi, wat hier een reguliere taxi is. Werden we halverwege vriendelijk verzocht uit te stappen nadat onze taxi staande was gehouden door een aantal locals. Deze vroegen ons of we met de plaatselijke taxi mee wilde reizen omdat zei belasting betaalde om hier te mogen rijden en de bluebirds niet! Dus dat hebben we maar gedaan, we waren wel iets meer kwijt, maar we begrepen het wel! We hadden dit al vaker gehoord hier op Bali! Morgen verhuizen we naar Seminyak en gaan we onze laatste dagen daar door brengen. Liefs uit het heerlijke Bali

1. Charon:
    23 mei 2019
    Ah ik mis een foto van Steve! En ook al hadden jullie een paar drankjes op, toch een goed plan om Steve mee te nemen. Een vriendje voor Bo😉🐶 Goeie reis morgen! Xx
  2. Tineke:
    23 mei 2019
    Weer een leuk verslag van jullie reisverhaal. Lekker ook even relaxen moet je weer een tijdje op teren.😄😄😍