Seminyak poging 2 (Niels niet ziek)

23 mei 2019 - Kuta, Indonesië

Van Canggu reizen we weer terug Seminyak dit hadden we besloten omdat ik ziek was toen we hier waren we weinig van de plek hebben ontdekt maar we het in eerste instantie wel heel leuk vonden. Dus met de taxi (na hele slechte onderhandeling van mij) naar canggu. We hadden om 10 uur sochtends het hotel geboekt via booking.com en nog geen 2 uur later zaten we al in onze nieuwe en tevens laatste kamer in Bali/Indonesië. Heerlijke ruime luxe kamer met balkon en incl. ontbijt wel beetje slechte wifi maar hij doet het tenminste een beetje in tegenstelling met het hotel hiervoor.

Zodra we hier aan kwamen zijn we de winkel straten door gegaan voor de laatste souvenirs. Na ongeveer anderhalf uur lopen is alles gelukt en konden we terug. Hier zijn we gaan opfrissen om naar het strand te gaan drankje te doen en hapje te eten. Ik had een aantal keer arak als drank naam horen vallen, dit is iets wat op indonesie gebrouwen wordt! Niet te zuipen, bij de shell maken ze nog spul wat beter te drinken is.
wel leuk was dat de ober een gesprekje met ons aan kwam knopen, hij is 34 komt uit het noorden van bali en woont in seminyak met zijn zwangere vrouw en 2 dochters is een studio. Hier betaald die per maand 650.000 rupiah voor wat omgerekend 40€ is. hij verdiend overigens 2 miljoen rupiah wat dan omgerekend 123€ is! En dit voor 6 dagen in de week 8 uur  en zondervakantie dagen (hebben ze hier blijkbaar niet)! Maar hij was enorm gelukkig zei die! En zo zag die er ook uit! Hij baalde wel dat zijn 3e kindje geen jongentje wordt, maar je zag de twinkeling van geluk in zijn ogen toen die het over zijn(toekomstige) kids had! Hierna terug gegaan naar het hotel voor de nachtrust!

Liefs en sorry als de verhalen wat saaier en minder avontuurlijk worden (we hebben ook vakantie nodig ;p)

1. Leon:
    23 mei 2019
    Haha jullie zijn van avonturiers overgegaan in strandgasten :D! Ook jullie 'saaie' verhalen zijn superleuk om te lezen hoor!

Pas wel op met de arak, als je een beetje zoekt kan je het krijgen voor een euro per liter maar het wordt door veel locals gebrouwen met methanol ipv ethanol. Ik hoef er niet bij te vertellen dat dat puur gif is.

Wij zijn helaas niet naar canggu geweest maar hadden daar graag ook heen gegaan. Gaan jullie nog naar Borneo??
  2. Pierre:
    23 mei 2019
    Ah steve is wel een lieverd... geniet nog van de laatste dagen op Bali 🍷🍺☀️😘
  3. Corne:
    23 mei 2019
    Jammer hoor, waar is jullie gevoel voor avontuur..😉 nee joh, grapje.. veel plezier nog aan het strand de komende dagen..👍🏼😊
  4. Tineke:
    23 mei 2019
    Ondanks dat jullie denken dat het saaie verhalen zijn is het wel leuk om te lezen. Fijne dagen nog op bali. 🌞🌊😎😍