Boroburdur en Prambanan tempel

8 mei 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Vanochtend/nachts 03:00 opgestaan voor de zonsopgang bij de Borobudur. Het hotel had heel schattig een ontbijt pakketje voor ons gemaakt met wat zoete broodjes, banaantjes en water. De weg erheen was ongeveer een uurtje rijden. Eenmaal aangekomen kregen we een zaklamp en werd de weg gewezen waar we heen moesten en toen was het wachten geblazen. We waren daar rond 04:30 en de eerste zonnestralen kwamen rond 05:30. De lucht was niet helemaal helder maar er hing een mysterieuze mist wat eigenlijk een heel gaaf gezicht gaf. We raakte niet uit gefotografeerd. Elk stukje was weer anders en het was echt prachtig. Ook wel moeilijk om het te kunnen vastleggen. Om 8 uur moesten we klaar staan om naar de volgende tempel te gaan, maar niet zonder een uitgebreid ontbijt waar Niels na 3 volle borden eindelijk vol zat.

Onderweg in het busje konden we een powernap doen, want dit was toch wel een stukje rijden. Eenmaal aangekomen bij de Prambanan tempel, was de lucht helemaal opgetrokken en ontzettend warm. Ook hier hebben we weer wat rond  gelopen en foto’s gemaakt. Toen we de tempel uitliepen zat daar een klas met kinderen en een leraar. We liepen voorbij en in het Engels vroegen ze waar we vandaan kwamen. Holland zeiden we in koor en de leraar begon direct Nederlands met ons te praten. Bleek hij in Hoogvliet te hebben gewoond op de Steurweg voor 2 jaar. Zo zie je maar hoe klein de wereld echt is.

Niels die stikte zicht al bijna de moord in de hitte dus zijn we op een bankje in de schaduw andere toeristen gaan zitten bekijken en wat voor fotoshoots er tegenwoordig nodig zijn voor je Instagram account (Niels heeft ook een poging gedaan, zie foto).

Eenmaal terug in het hotel heb ik mijn bikini aangetrokken en ben lekker bij het zwembad gaan liggen en boekje gelezen. Even ontspannen naar al dat gereis en dagtripjes. We hebben heerlijk gegeten ergens in een restaurant met overheerlijke toetjes. Ik had zelfs in mijn chocolademelk (ik heb de wijn opgegeven) een kunstwerkje staan.

In de avond zijn we nog over de bekende straat Maliborro gelopen. Waar ze vooral veel zooi verkopen en waar je continue aangesproken wordt door verkopers. Maar wat ons opviel de verkopers zijn niet zo opdringerig zoals je vaak wel in andere landen hebt. Nee is nee en ze blijven vaak vriendelijk. We waren er eigenlijk snel klaar mee want ze verkochten overal het zelfde. En waar ik als dierenvriend iets meer moeite mee hebt is dat er tussen alle auto’s en scooters paardjes met koetsje staan die wachten tot ze over straat toeristen of lokalen moeten rond rijden. De meeste hebben brandmerken en zien er slecht uit. Niels snapt het wel want deze mensen moeten ook hun brood verdienen dus ik moet het accepteren en ik hoop maar dat ze overdag lekker in de wei mogen bijkomen.

Morgen vertrekken we naar Malang daar gaan we als het goed is de Bromo vulkaan bekijken.

Tot morgen !!

1. Corne:
    8 mei 2019
    De foto’s van de zonsopgang zien er supermooi uit! Goeie reis morgen..😉 en hoe bizar at je daar iemand uit hoogvliet tegen komt.. goeie reis morgen.. ik zou zeggen op naar de drank..😊 snel naar Bali..!
  2. Pierre:
    8 mei 2019
    Hahaha wat een toeval... iemand uit Hoogvliet. Zeker een mooie foto van de ☀️zonsopkomst bij de Tempel... ook goed om zo nu en dan even bij te tanken (helaas Suus zonder goed glas 🍷)... goeie reis morgen!
  3. Corne:
    8 mei 2019
    Haha die instagram foto van Niels laat je toch zeker wel op canvas afdrukken..😂
  4. Charon:
    8 mei 2019
    Super mooie foto's! En een prachtige insta foto Nielsje! Hahah. Goeie reis morgen! Xx
  5. Daisy Jansen:
    8 mei 2019
    Indrukwekkend hoor die tempels (en Niels z'n insta-pose ;) en Suus als je daar de paarden zielig vindt dan moet je zeker niet naar de Gili eilanden gaan, daar bestaat het 'verkeer' alleen maar uit veel te dunne en slecht uitziende paarden die continue toeristen heen en weer rijden met zware aanhangers.. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen op de Bromo vulkaan, lijkt me iig ook super mooi daar! Have fun!! X
  6. Tineke:
    8 mei 2019
    Wat weer een leuk verslag van vandaag en wat een prachtige foto's. Jammer Suus dat het nog niet lukt voor een lekker🍷, maar de chocomelk ziet er ook leuk uit. Ook leuk dat je iemand tegenkomt die Hoogvliet kent. Fijne dag morgen 🤗🤗😘😘😎😎
  7. Oma en opa:
    8 mei 2019
    ja, als je iemand uit hoogvliet tegen komt is wel bijzonder. ik heb ook zoiets daar meegemaakt, n.l. een duitse directeur van een fabriek waar ik toen heel veel kwam, liep ik daar ook tegen het lijf. hij had n.l dezelfde reis geboekt maar dan in Duitsland.
    de omgeving rondom de Prambanan is wel opgeknapt de bus reed toen tot onder aan de tempel
    groetjes en sterkte met het verwerken van alle indrukken. knuffel XX
  8. Mitzi:
    9 mei 2019
    Wauwwwwww schitterende foto’s!! Eventjes zonnen bij het zwembad klinkt ook goed tussendoor. Succes met de zoektocht naar wijn & veel plezier nog saampies! Enjoy X