Reis dag richting Yogyakarta.

7 mei 2019 - Yogyakarta, Indonesië

07-05-2019

Hallo allemaal,  we hadden vanochtend voorgenomen om vroeg de trein te pakken omdat deze er 8 uur over zou doen. Dit was gelukkig gelukt. We hadden de trein van 07:20. Onderweg naar de trein zeiden Suus en ik nog tegen elkaar dat we eigenlijk nog geen Nederlanders gezien hebben. En wat denk je, de halve coupe vol met Nederlanders. Nadat we 10 minuten onder weg waren, en ik mij al lichtelijk aan het Limburgse accent naast me begon te irriteren zegt die gek ook nog dat het stadion wat we onderweg zagen op de Arena leek en dat dat het mooiste stadion van Nederland is. Nou toen moest ik mijn bek wel open trekken en zei ik dat die maar eventjes rustig aan moest doen omdat we nog 8 uur naast elkaar moesten zitten. Hierna heb ik nog lang met de beste man over voetbal zitten praten, voornamelijk hoe goed Ajax momenteel wel niet was, echter viel die wel een beetje door de mand. Hij wist net dat Ajax de beker had gewonnen, zei dat van Persie de beste spits was die Real Madrid ooit heeft gehad en dacht dat Iniesta nog bij Barcelona voetbalde. Zegt de meeste ook niets maar goed. Hierna nog lang met de mensen uit de trein zitten kletsen. Kortom maakte dit de reis wel wat plezanter.

Rond een uur of 12 zijn Suus en ik eten gaan halen in het restaurant coupé, witte rijst met zoete rundvlees en een soort thee bladeren als groente. Je begrijpt het wel alles was lekker behalve die gekke thee bladeren, waar ik overigens een klodder sambal door heen had gedaan om te proberen het enig zins smaakvol te maken. Nou helaas!!

We hadden gisteren een HEEL goedkoop hotel gevonden in Yogyakarta, dus trein uit en met de taxi naar het hotel. Eenmaal aangekomen in ons hotel schrokken we toch een beetje van de kamer. Het zag er op de foto’s OK uit maar in het echt was het toch niet helemaal OK. Suus en ik hebben een kwartier op het bed gelegen, toen kwamen we tot de conclusie dat er al 3 jaar niemand in die kamer was geweest. Het rook er enorm muf, overal lag er stof, de wc was lek en bleef stromen en alles was een beetje vergaan der glorie. Dus hebben we besloten om een ander hotel te boeken en dit maar e laten voor wat het was.

We zitten nu in een hotel vlakbij een moskee, maar het ziet er werkelijk waar fantastische uit. Ondertussen was het al etenstijd en hadden we ook wel trek in een drankje. Aangezien ze hier nergens wijn verkopen had Suus op google de zaak Sakapatat gevonden. Een tent waar ze Belgische bier verkochten en wijn! Dus wij er naar toe en bij binnenkomst werd er gelijk gemeld geen alcohol, RAMADAN jammer dan. We hadden ook honger dus toch maar eten. Bij het opnemen van de drankje werd er gefluisterd dat er wel bier geschonken mocht worden echter geen andere alcoholische versnaperingen. Dus jullie snappen hem waarschijnlijk al, Nielsje blij en Suusje wat minder. Gelijk ook maar een Liter genomen.

Terug in het hotel hebben we voor morgen een excursie naar Borobudur en Prambanan tempel. Waarbij de eerste met zonsopkomst zal zijn, nu maar hopen op mooi weer! De wekker staat dan ook om 03:15 wat betekent weer niet uitslapen en nu dus naar bed(20:50)

Morgen hopelijk weer een mooi verslag met mooie foto’s!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Charon:
    7 mei 2019
    Hahaha die arme Suus! Krijg je al afkick verschijnselen;) Slaap lekker en veel plezier morgen! Xx
  2. Pierre:
    7 mei 2019
    Ik kijk nu al uit naar de mooie foto’s met de ☀️ zonsopkomst bij de Borobudur... het is voor Suus te hopen dat de rest van de vakantie niet zo verloopt hahaha
  3. Corne:
    7 mei 2019
    Hahaha bierrrrr...🍺 wel beter dat door de Nederlanders de treinreis wat korter was..! Ik ben benieuwd naar de foto’s van morgen.. misschien die dag daarna maar een uitslaapdagje plannen..? Slaap lkkr en veel plezier morgen..!😉
  4. Suus:
    7 mei 2019
    @corne, jaa echt he zoiets dachten wij ook op bali gaan we alleen nog maar uitslapen :D
    @Charon @pierre jaaaa gewoon geen wijn, hopelijk ook bali meer kans, daar hebben ze geen ramadan!
  5. Oma en opa:
    7 mei 2019
    wij hebben die treinreis ook gemaakt. het was een stoomtrein en wagons met een balkon. toen ik daar op stond kreeg ik een hard vuiltje van de locomotief in m'n oog zodat ik in Yokja naar het ziekenhuis moest.
    op de Borobudur kan je in een van de Stupa's in zo'n opening je hand in steken en een wens doen en oma vraagt dat je een wens voor haar doet dat ze weer beter kan lopen. zorg wel dat je voldoende drinken bij je hebt want je krijgt een erg droge mond met al dat naar boven geklim.
  6. Tineke:
    8 mei 2019
    Het was weer een erg leuk hoofdstuk uit het boek om te lezen. Doordat ik gisteren avond moest werken vanmorgen pas gelezen. Ben erg benieuwd naar het nieuwe hoofdstuk van vandaag. Alles is denk mooi om te zien en misschien wel indrukwekkend. Fijne dag
  7. Hanny:
    8 mei 2019
    Suus een biertje op zijn tijd is ook niet weg😂😂