Reisdag naar Malang, Excursie Bromo vulkaan en doorreis naar Bali.

10 mei 2019 - Seminyak, Indonesië

09-05-2019

Vandaag hebben we WEER een reisdag voor de boeg, dus om 06:15 aan het ontbijt! Man wat wasdat ontbijt lekker, ik heb wel 4 keer mijn bord vol staan scheppen. Veel soorten patisserie, verschillende soorten ei en american pancake!! Dus dat zat wel snor.

Hierna uit gecheckt en snel naar de trein gegaan.

De rit zou 8 uur duren dus hebben we weer veel gelezen(Ik heb mijn boek in een week tijd bijna uit) veel films gekeken, lang uit het raam zitten turen en 16 keer wezen plassen. Ja je drinkt een hoop water hier.

Eenmaal aangekomen in Malang snel naar het hotel gegaan en een planning gemaakt. We hadden besloten om te kijken voor een excursie naar de Bromo vulkaan, en dan het liefst in de middag door reizen naar Bali. We hebben het wel een beetje gehad op Java. Alles gezien wat we wilde zien, het is mooi geweest.

Bij het hotel hebben we de excursie naar de vulkaan kunnen regelen dus zelf nog even kijken voor vliegtickets die middag. We hadden uiteindelijk 2 keuzes:

Keuze 1,in de ochtend de Bromo vulkaan bezoeken en in de avond met de trein (8uur) naar de ferry toe, ferry pakken en dan nog een tijdje in de bus.

Of keuze 2, in de ochtend de Bromo vulkaan bezoeken en om 14:20 vliegen naar Bali. Nou keuze was snel gemaakt, aangezien Suus de wijn al kon ruiken.

10-05-2019

Vandaag staat de wekker, ja je leest het goed om 00:05!! Ja we lijken niet gek, maar we zijn het ook nog! We hebben deze vakantie nog geen 1 dag uitgeslapen. Maar we gaan wederom ‘’romantische’’ doen en de zonsopkomst bekijken bij de Bromo vulkaan. Om 00:30 werden we door onze chauffeur in een 40 jaar oude Toyota jeep op gepikt. Zoals dat in een oude jeep hoort zitten hier dus ook geen gordels in dus dat wordt wat. Hij had wel kussentjes op de bankjes achterin klaar gelegd zodat wij onze ogen nog eventjes konden sluiten. De rit zou namelijk 2,5 uur duren. Eerst begrepen we niet waarom, maar na een uurtje rijden werd het wel duidelijk. We moesten door eerst de voet van de vulkaan op daarna door de wolken heen, over een vulkaan landschap. Nou dat was hobbel de bobbel. Ik werd op den duur ook een beetje wagenziek. De chauffeur reed trouwens beter dan dat de gebroeders coronel ooit de dakar hebben gereden.  Gelukkig kwamen we net op tijd aan voor de misselijkheid echt kon doorzetten. Suus en ik hadden gelukkig extra lagen kleding aan want half 3 in de nacht is het best koud op zo’n vulkaan. Rond de klok van 05:00 zou de zon opkomen dus we konden nog een warm bakje thee drinken. Iets voor 5e iet die ons een mooi plekje zien waar we alles goed konden bekijken.

Nou toen die eenmaal door kwam werd het toch wel een ademen benemend uitzicht! Iedereen werd er stil van. De kleur van de lucht die steeds verder veranderde Hoe de heldere sterrenhemel langzaam verdween werkelijk waar prachtig.

Kijk vooral naar de foto´s!

Hierna zijn we  onder naar de Bromo vulkaan gereden waar kraters te zien waren. Hier hing nog veel bewolking overheen wat een prachtig beeld gaf. Langzaam trok de bewolking weg en werd het uitzicht steeds meer. Kijk ook hier vooral naar de foto´s.

Wat hierna gebeurde werd ik als ´´nieuwe influencer´´ dol gelukkig van. De chauffeur parkeerde zijn jeep op een mooi plekkie, en wilde van ons foto´s gaan schieten. We moesten in allerlei positie´s gaan staan/zitten. Op de jeep naast de jeep voor de jeep we werden er een beetje melig van maar hebben we hele leuke, en ook hele foute foto’s aan over gehouden, zelf een paas waar ik een Instagram hoofd op moest zetten.

Hierna volgde de lange terug rit naar het hotel. Gelukkig ging die voor het gevoel vrij rap waardoor we in het hotel nog eventjes konden opfrissen en relaxen voor dat we naar het vliegveld gingen.

Eenmaal op de zeer kleine lucht haven aangekomen hebben we toch wel met wat verbazing gekeken hoe makkelijk het daar allemaal ging. Nog geen 2 meter na binnenkomst werd al je bagage al gescand en moest je door de metaal detector. Hierna konden we gelijk in checken en moesten we nog 1,5 uur wacht tot we konden boarden. Hierna nog een keer de handbagage gescand en flesje water en alles kon gewoon mee dus dat was mooi!

We zouden officieel om 14:20 vliegen echter was er nog geen gate open. Dus wij zijn het gaan vragen en toen wees de mevrouw naar buiten en zei, daar komt jullie vliegtuig nu aan.

Suus en ik keken elkaar aan en dachten, OK. Heel klein oud vliegtuig, met propeller motoren er aan de dus te laat was. Nou nog geen 10 minuten later liepen we dwars door het vliegveld zo naar het vliegtuig toe en konden we al vertrekken. Helaas stonk het als een bunzing in het vliegtuig en had die een wat moeilijke start dus zaten we toch een beetje met geknepen billen in het vliegtuig. We zijn weer geland binnen 45 minuten dus dat was mooi. Ook daar moesten we uit het vliegtuig dwars over het vliegveld in om naar de terminal te gaan. Zegt Suus ineens kijk die gozer werkt daar gewoon op slippers van uit het hotel. Dus dat is weer zoiets dat hier wel kan en bij ons in Nederland totaal niet!

Nou we zijn dus in Bali. Man wat een wereld van verschil. We voelde ons gelijk thuis en op ons gemak niet dat TAXI TAXI TAXI, niet where to go mister where to go mister. Gewoon op je gemak naar de taxi plaats en hop zo naar het hotel toe. Hele leuke straatjes hier in Saminyak. Hotel is erg mooi e heeft een gezellig terras, waar wij onze dag hebben afgesloten. Suus die heeft eindelijk haar wijntje op! Goh en wat was ze er blij mee. Nu ligt ze heel lief naast mij te slapen. Nadat we een dag van dik 21 uur er op hebben zitten. Nou ik brei er ook een eind aan morgen eindelijk uitslapen.

Weltrusten!

1. Pierre:
    10 mei 2019
    Zeker hele mooie foto’s en het vroeg opstaan wel waard... slaap lekker 💤💤 en morgen weer lekker genieten 🍷🍺 😘
  2. Charon:
    10 mei 2019
    Wauwie super mooie foto's!! Mis alleen de foto's bij de jeep met je insta hoofd😂 Fijn dat Suus dr wijntje heeft, anders gaat ze zo trillen🙈😝😂 Slaap lekker en heel veel plezier nog! Xx
  3. Leon:
    10 mei 2019
    Wow schitterende foto's zeg zo boven de wolken 😍
  4. Corne:
    10 mei 2019
    Mooie foto’s op de vulkaan! Geniet van jullie tijd op Bali..!😉
  5. Oma en opa:
    10 mei 2019
    fantastische foto's. als je op Bali de gelegenheid krijgt en het mogelijk is moet je beslist naar de APENDANS gaan kijken, dit is een bekend spel en wij waren er allen van onder de indruk.slaap lekker, jullie zullen nu wel moe zijn.XX
  6. Tineke:
    10 mei 2019
    Wat een prachtige foto's, dit was zeker iets om niet te missen. 😴😴💤
  7. Suus:
    11 mei 2019
    Jaaaa we gaan nu eerste de komende 3 dagen strand hangen en uitslapen!! :D anders komen we alsnog wit terug !! We zullen is kijken of we de Apendans kunnen vinden, cultuur snuiven is altijd leuk! Als t goed is hebben we nog wat ista foto's erop gezet XD !!