Highlights van Nusa Penida opzoeken.

17 mei 2019 - Nusa Penida, Indonesië

17-05-2019

Vandaag staat er een aantal highlights van het eiland op het programma, omdat de wifi bij ons huisje niet zo geweldig is, besloten om na het ontbijt naar ons restaurantje van gisteren te rijden en daar(goeie) koffie te drinken en via hun wifi alle punten in onze telefoon te zetten.

Eerste stop Pechuyangan waterval. Dit is water wat uit een berg komt, en als een soort waterval in zee terecht komt. De rit ernaar toe was al geweldig, ongeveer 45 minuten berg op en af dwars over het eiland heen. Asfalt wegen afgewisseld met een grind pad en afgebrokkelde wegen. Niks is hier te gek als je met de scooter gaat. Eenmaal aangekomen bij het begin pad richting de waterval blijkt dit een op zijn Rotterdams gezegd een tering lange trap naar beneden te zijn. Trappen die heet steil zijn, van hout, van dunne ijzeren schootjes en betonnen trappen! Toen we eenmaal beneden waren was het wel heel schitterend. Je kon in een soort natuurlijke infinity  pool gaan zitten met uitzicht op zee! Het water was zoet dus ook lekker wanneer je erna weer omhoog moest. Na wat gebadderd te hebben en de nodige foto’s gemaakt, begonnen aan de ellende naar boven. Man wat was dat afzien! Gelukkig liepen we in de schaduw maar dit was top sport! Toen we boven waren waren we ook gelijk door ons water heen dus op weg naar de volgende eerst maar eens water scoren.

Volgende stop moet de Manta view point worden. Deze lag vlak bij de vorige alleen hier zou de weg erg ruig naar toe zijn. Nou wij weer op het scootertje gestapt en de afslag Manta genomen. Nou ik heb in een dag wel off-road scooter rijden geleerd hoor. Slalommend over de weg om de gaten en kuilen te ontwijken kwamen we uit eindelijk ergens boven aan! We moesten een klein stukje langs een tempel lopen, hier werden we opgeschrikt door aap die over ons heen sprong en ik meteen een sprintje trok om daar weg te zijn. Toen we bij het vieuw point aan kwamen zagen we tegen onze verwachtingen in ook echt manta’s zwemmen. Terwijl wij zeker 70 meer hoog stonden. Was echt heel tof om te zien.

Volgende stop werd T-rex view point. Deze was ook weer 45 min bergje op en bergje af rijden. Daar waren toch iets meer toeristen, en aapjes dan we hadden gedacht. Maar wat is het MOOI!! Het strand wat er aanligt het water en de vorm van de t-rex is net als de mooiste foto’s die je maar kan vinden op internet! En een mooie bijkomstigheid ook hier zagen we de Manta’s zwemmen. Kijk vooral naar de foto’s van hoe mooi het uitzicht hier was! En je kan er zelfs een Manta op spotten als je goed kijkt.

Laatste stop werd Crystal Bay, een zandstrand waar je mooi kan snorkelen. Nou daar was niks aan gelogen. Het strand lag vol met aangespoeld koraal, dus Suus en ik moet snorkel spullen het water in. Ik heb nog nooit zoiets gezien, wimpelvissen van wel 20 cm hoog, murene, papegaai vissen, doktersvissen en nog veel meer! Ook grote stukken koraal, helaas niet veel felle kleuren meer, maar daar waren we ook te ondiep voor! Na het snorkelen nog even op het strand gelegen.

We zijn hierna terug naar het huisje gereden( we hebben in totaal 4 uur scooter gereden) om te gaan douchen voor we uit eten gingen. Na het eten nog een potje kaarten, en o ja Suus die heef het gisteren niet benoemd dus doe ik het vandaag maar: De uitslag van de potjes pesten was gisteren 6-1 in het voordeel van Niels, en vandaag 6-2 in het voordeel van Niels! Maar ik schijn heel veel geluk te hebben… Plan voor morgen weten we nog niet helemaal, waarschijnlijk reizen we wel weer terug naar Bali. Maar waar heen weten we nog niet precies, morgen ochtend maar weer een goed bakje koffie halen, en daar eens bekijken.

Nu gaan we lekker slapen!

tidur nyenyak ( Slaap lekker )

1. Pierre:
    17 mei 2019
    Jullie hebben weer een hoop gezien... en voldoende gedaan aan jullie conditie... 😉
  2. Charon:
    Wauw wat een mooie foto's!! Echt gaaf zeg! Slaap lekker! X
  3. Daisy Jansen:
    17 mei 2019
    Oeh volgens mij heb ik de manta gespot op foto 2.. tenzij het een rots in het water is :p
  4. Tineke:
    17 mei 2019
    Bedankt weer voor het leuke reisverslag, heb weer ervan genoten. Fijne dag morgen.😎😎
  5. Corne:
    18 mei 2019
    Haha dais, weet je zeker dat het niet die grote vis is uit Lloret de mar..😂 maar volgens mij heb je uhm goed gespot.. mooie foto’s..! Goeie reis terug naar Bali morgen!