Reis van Ubud naar Nusa Penida :D

16 mei 2019 - Nusa Penida, Indonesië

16-05-2019

Vanochtend weer een beetje op tijd opgestaan. We wilde de ferry van 10 uur halen, maar je weet nooit hoelang je over een ritje doet ivm het verkeer. Dus de dag weer begonnen met een lekker ontbijtje en een chauffeur aangesproken en voor 250.000 roepia wilde hij ons wel brengen. Zoals gewoonlijk een hele aardige vent die in redelijk verstaanbare Engels interesse in onze reis toonde. Na ongeveer 1,5 uur komen we precies om 10 uur aan op de haven. Wij aan het loket gevraagd of we nog mee konden met de boot. Na wat walkie talkie gebrabbel mochten we mee, wel moesten wel even rennen met onze backpack's in 34 graden !! maar het was gelukt we zaten aan boord. Na ongeveer 3 kwartier kwamen we aan land. Onze gastheer van ons hotel stond ons al op te wachten, dat was wel even luxe.

Onderweg zagen we dat het hier in vergelijking met Bali de tijd aardig stil heeft gestaan. Het jammere daarvan is dat je overal troep naast de weg ziet liggen, maar ook prachtige ongerepte natuur. Wel zie je dat tourisme aan het groeien is en er een hoop in aanbouw is. Onze gastheer vertelde dat hij sinds april open is en dat hij het met zn familie runt. Toen er aankwamen zag het er top uit, 10 kleine bungalows met uitzicht op zwembad en in een groene omgeving. We zijn even gaan bijkomen bij het zwembad daarna mochten we een scooter pakken om het eiland beetje te verkennen. Omdat het al over 3e was zijn we richting het strand gegaan en hebben we een stand wandeling gemaakt met ondergaande zon. Op het strand lopen wat zwerfhondjes, kipjes met kuikens wat rond scharrelen en locale kinderen die naar ons zwaaien en in het engels ons gedag zeggen om vervolgens te gaan giechelen. Eigenlijk wel heel rustgevend en ook nog is een prachtig uitzicht op Bali en haar bergen.

Na een tijdje kwamen we bij een tentje waar alle toeristen te vinden waren. Iedereen was beetje aan het relaxen dus hebben we daar lekker hapje gegeten. Ze hadden een speciale actie, als een vuilniszag vol plastic inleverde die je van het strand had gehaald kreeg je een gratis kopje koffie. Dus ze zijn er toch wel mee bezig. Na het lekkere eten moesten we nog terug met de scooter in het donker. Beetje spannend want de wegen zijn hier niet echt top erg scherpe bochten. Maar Niels heeft top gereden en we zijn heelhuids aangekomen. Morgen gaan we het eiland verder ontdekken het schijnt er erg mooi te zijn.

Xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Daisy Jansen:
    16 mei 2019
    Romantisch hoor zo'n strandwandeling :D en wat een goede actie van dat plastic inzamelen.
  2. Tineke:
    16 mei 2019
    Leuk zo'n dagje ertussen door, en geen kwallen op het strand😂😂💤💤💤