Rondje met de scooter en wat relaxen.

15 mei 2019 - Ubud, Indonesië

15-05-2019

Vandaag toch maar besloten om de scooter ook vandaag te huren en nog wat rond te scheuren hier in Ubud. Beginnend met de scooter richting de Canpuhan Ridge Walk. Na ongeveer een kwartiertje op de scooter gezeten te hebben kwamen we op een plek waarvan we zeker wisten dat die loop route dar niet was. Dus besloten om een stukje door te rijden. We kwamen achter 4 vrouwen(toeristen ook) te rijden en besloten een stukje achter e aan te rijden om te kijken of zei naar een trek pleister gingen. Na een half uur misschien wat verdacht en creepy achter ze aan te hebben gereden vonden we het wel weer welletjes. Ik wilde graag nog een koffieplantage bezoeken, dus daar de navigatie op ingesteld. Nou wat denk je we kwamen uit waar we de eerste keer stopte waarvan we dachten dat die route daar was. Bleek dat we de navigatie in eerste instantie op de koffieplantage hadden ingesteld. En deze lag hier dus om de hoek.

Bij die koffie ‘’plantage’’, werden we gelijk aan gesproken daar een aardig meisje. Deze liet ons verschillende planten zien.( overal stond dus zeg maar 1 plant van) We kregen oa een cacao boom te zien, een gember plant en een koffie struik. Was wel leuk om deze planten allemaal eens in het echt gezien. Hierna konden we het proces van de luwak koffie zien. Ze hebben hier ook echt de luwak katten. De katten krijgen dus 2 keer in de week koffie bessen te eten, poepen het harde deel van de koffie bes(de koffieboon) weer uit. Deze wordt schoongemaakt, gebrand en fijn gemalen en voilà je hebt de duurste koffie ter wereld. Hierna mochten we nog verschillende soorten thee, chocomel, chocola en koffie proeven die ze allemaal zelf maakten. Hier zat bijvoorbeeld bij, vanille thee en koffie, gember thee en koffie, pandang thee, spicy chocomel en ik heb de luwak koffie er extra bij genomen. Nou ik moet zeggen, van alles wat ik geproefd hebt van de koffies was die dan ook echt de lekkerste! We kregen ook nog stukjes chocola die ze van hun eigen cacao maakten, heel anders dan bij ons, deze smelt ook niet ondanks dat het buiten 33 graden was. Was trouwens erg lekker! Nog wat thee en koffie voor thuis gekocht en hop weer door met de scooter richting ons loopje.

Navigatie dit keer goed ingesteld en kwamen we nog langs de monkey forest. Toch nog een paar aapjes gezien maar gelukkig kon ik hard door scheuren!

De Canpuhan Ridge Walk is 2 km lang, En met een uitzicht op veel groen is het hier heel erg leuk lopen. Na ongeveer 1,5 km vol in de zon met een lege maag gelopen te hebben vonden Suus en ik het wel welletjes en besloten we om rechts omkeert te gaan. Aan het begin/eind van de walk zat een grote tempel, waar al veel mensen druk in de weer waren. Het is dus voor hindoes op woensdag een speciale dag, we kwamen een enorme optocht van allemaal mensen met mooie pakken zingend en muziek makend tegen die richting de tempel gingen. Was leuk om te zien! Bij de lunch midden in Ubud zagen we nog zo’n optocht voorbij komen.

In de middag zijn we lekker bij het zwembad gaan zitten en hebben we lekker gerelaxt.

Morgen hopen we richting Nusa Penida te gaan reizen!  Een klein eiland met hoge kliffen en een hoop ongerepte natuur. Wij zijn erg benieuwd.

1. Pierre:
    15 mei 2019
    Mooie foto’s... ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de duurste koffie ☕️... voor straks sleep well en een goeie reis morgen naar Nusa Penida... 😘
  2. Corne:
    15 mei 2019
    Haha navigatiewonder..😉 jullie hebben je wel vermaakt vandaag zo te horen..! Misschien moet jij ook is wat van die koffiebessen eten nelis, wie weet is dat nog veel meer waard..😂 goeie reis morgen naar Nusa Penida..!
  3. Ping:
    15 mei 2019
    Dat hébben ze leuk gedaan zo koffie proeverij he.. Heel veel plezier op penida en daar ook een scooter huren is ind heel mooi ben benieuwd wat jullie daar van vinden. Hopelijk hebben jullie trouwens niks breekbaar in jullie tas zitten😉 slaap lekker en een goede reis
  4. Daisy Jansen:
    15 mei 2019
    Leuke verhalen weer! Jullie vermaken jullie wel goed zo te lezen :D Mooie groene omgeving daar he. Goeie reis verder morgen en ben benieuwd naar hoe het daar is.
  5. Tineke:
    15 mei 2019
    Wat een gezellig verhaal om te lezen, leuk om met eigen ogen te zien hoe het op zo'n plantage gaat. Lekker een bakkie troost.
    Goede reis morgen. Tot een volgend reisverhaal. 😴😴💤💤😎😎😍😍