Van Seminyak naar Ubud & eerste dag Ubud.

14 mei 2019 - Ubud, Indonesië

13-05-2019

Deze dag zijn we begonnen met weer een gezond ontbijtje, dit zeker omdat ik nog niet de oude was en het wel erg lekker smaakte. Daarna onze spullen gepakt en taxi besteld om ons naar Ubud te brengen. Ubud is minder toeristisch meer in de natuur tussen de rijstvelden, het ligt ook iets hoger dus is het wat koeler. Aangekomen ben ik eerst weer eens een uurtje gaan slapen, en hierna zijn we nog even door Ubud gelopen en hebben we zelfs de eerste souvenirs al gekocht. We krijgen het afdingen ook al aardig onder de knie. Een buddha beeld van massief hout, 30 cm hoog die we in een winkel voor 45€ zagen hebben we nu op de kop getikt voor 15€ kijk dat is nog eens onderhandelen. Het was wel bizar je hebt hier een straatje wat bekend staat op de souvenirs market. Nou dat kan je wel zeggen allemaal gangentjes links en rechts, boven en beneden vol met souvenirs! Erg leuk om door heen te lopen, al wordt je op een gegeven moment wel gek van het geroep 10.000 rupiah.

We zijn hierna weer terug naar het hotel gelopen om wat te relaxen. In de avond weer wat in Ubud gegeten en weer op tijd naar bed om ik me nog niet heel erg lekker voelde.

14-05-2019

Deze ochtend ging het gelukkig weer een stuk beter met me, eerst even wachten hoe het ontbijt zou vallen voor we plannen gingen maken. Weer een Healthy-Bowl gehaald, deze bevalt ons wel! Na voor de 30e keer in 3 dagen naar d wc te zijn geweest toch besloten om op pad te gaan. We hebben een straat verder op een motorbike gehuurd. We hadden vooraf wel wat punten op gezocht die we wilde gaan bezoeken. Eerste stop was de Pura Tira empul tempel. Deze staat bekent om zijn heilige water! Suus en ik vonden hem eigenlijk een beetje tegen vallen. Je kon in het water een ritueel doen wat je geluk zou moeten brengen. We hebben het eens staan aanschouwen en vonden het wel prima en gingen ons geluk maar bij de volgende stop zoeken. We kwamen trouwens wel mooie libelle ’s tegen waarvan er eentje lang op mijn schouder bleef zitten.

2e stop was de Tagalalang rijstvelden. Toen we hier aan kwamen(bovenop) zagen we allemaal zwaar zwetende mensen naar boven strompelen. Suus en ik keken elkaar aan en dachten ojee!! We moesten dus eerst een stuk naar beneden en toen bleek al snel waarom die mensen zo drijfnat boven kwamen. Er was hier geen wind en het zonnetje scheen behoorlijk op je fontenelletje. Dus we zijn langzaam naar beneden gelopen en het uitzicht op ons genomen. Werkelijk prachtig gezicht. Paar mooie foto’s gemaakt en langzaam naar boven geklommen, toen kwamen we toch tot de conclusie dat wanneer je het in fases deed er niet zo veel aan de hand was dus dat viel niet tegen.

Volgende stop was de Badung waterval.

Vlak voor de navigatie zei dat we bij de waterval waren werden we geroepen door een local. Hij beweerde dat iets mooiers had dan de waterval en dat je er niet 600 trede voor naar beneden moest. Nou dan willen Suus en ik dat wel even zien. Na een kleine tocht naar beneden kwamen we bij een hele oude dam uit. De beste man gooide al zijn verkoperspraat er uit. Deze dam was gebouwd door mensen uit Nederland. Nu kwamen we daar beneden aan in een soort klein vallei. Werkelijk prachtig! Helemaal in het groen weg gestopt, waar een mooie waterstroom naar beneden komt waar je allemaal kleine vogeltjes over heen ziet razen. Die waterstroom heeft zich een weg tussen de grote stenen door geslepen. Het was echt prachtig. De beste man liet ons elke centimeter van het valleitje zien. EN toen konden we ook eindelijk even afkoelen. Suus en ik samen onder de aan de waterstroom, meneer weer wat foute Instagram foto’s gemaakt. Suus en ik dachten heel de tijd dat die dit voor geld deed, omdat het over wilde plannen had om dit een trekpleiter voor mensen te maken en vergunning dit en geld zo. Toen we hem op het eind wat geld gaven keek niet echt op of om en deed die het boven in een grote doorzichtige box. Prima wij weer op de scooter verder toeren.

Het is hier nog beste goed te doen om met de scooter te rijden wel goed opletten dat je links blijf rijden en goed in je spiegeltjes kijken. Je wordt werkelijk van alle kanten ingehaald!

Na wat rond gescheurd te hebben zijn we nog wat gaan relaxen bij ons hotel.  Vanavond zijn we uit eten geweest bij een restaurantje bij ons de straat. Erg lekker Suus had een goed biefstukje, en HELE lekkere Rosé( ze heeft er zelfs 2 genomen) Ik heb een kip cordonbleu op en deze was ook erg lekker! We gaan nu nog even kijken wat we morgen willen doen en daarna lekker slapen! We hebben er redelijk wat foto’s opgezet ik hoop dat jullie ze uit het verslag kunnen herleiden.

Tot morgen!

1. Pierre:
    14 mei 2019
    Weer twee leuke reisverslagen en Wowww wat een mooie foto’s... om te genieten. Slaap lekker... 💤💤😘
  2. Corne:
    14 mei 2019
    Goed om te lezen dat het weer beter met je gaat Nelis..! 😉 de foto’s bij de dam zien er leuk uit,. Ben je ome agent nog tegen gekomen op de motor? Slaap lkkr en veel plezier morgen! Groetjes😊
  3. Tineke:
    14 mei 2019
    Weer twee leuke hoofdstukjes uit het vakantie boek.
    Niels beterschap fijne komende dagen.🍷😍😎
  4. Mitzi:
    19 mei 2019
    Wauw ziet er super uit!! Die ontbijt bowl ziet er inderdaad heeeerlijk uit! En die straatjes klinken ook erg gezellig. Geniet ervan!😘